Wieler Toer Club De Hellen Ontwikkel

Inlogformulier

Zoeken

De 2024 sluitingsrit voor de weg was weer een gezellig evenement met een grote opkomst.
Deelnemers openingsrit ATB seizoen oktober 2024
Met 14 leden van onze vereniging hebben we onze bijdrage aan het behoud van het gebied weer geleverd.
WTC De Hellen bedankt haar sponsors
Wandeling Ulicoten - 10 november 2024
Gravelweekend 5/tm 7 mei 2023

Kalender

december   2024
M D W D V Z Z
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Door: Theo Coehorst
Zaterdag, 3 juli 2044

Dag 1: de heenreis

Tweedaagse Limburg 2004_4Tweedaagse Limburg 2004_3Om 07.00 uur zijn de meeste van de 29 deelnemers aan de tweedaagse aanwezig en kunnen dankzij het vroege opstaan van Marja de Volder (waarvoor onze dank!) een kop koffie of thee drinken.

Na het welkomstwoord en uitleg van manier van rijden door Peter Jansen kan om ongeveer half acht gestart worden voor de eerste etappe naar Nederweert.
Het eerste gedeelte via Middelbeers en Best komt de meesten wel bekend voor. In het gebied na Son en Breugel komen we niet zo dikwijls en kunnen we genieten van mooie fietspaden en een leuke omgeving. De stemming in de groep is goed en dat komt natuurlijk ook door de manier van wisselen. Ook het goede weer met de wind vrij gunstig draagt zeker een steentje bij. 

Tweedaagse Limburg 2004_5De enige problemen onderweg zijn de lekke band van Piet van Grimbergen bij Oirschot en een vervelende bloedneus van Ad van der Sluys. Tijdens de verdere dag zal Ad's probleem overgaan en kan hij de rit volledig uitrijden.  De rust bij café  "Bij Evert" in Nederweert komt vele "oudgedienden"  bekend voor. Dit café diende dikwijls als rust bij Goirle-Vaals e.d. 
Tweedaagse Limburg 2004_9
Cafébaas Evert staat er vandaag alleen voor, maar met de hulp van José en enkele anderen komt toch alles in orde en krijgt iedereen twee kopjes koffie en een punt. Direkt na de hervatting van de rit worden we nog in Nederweert verrast door een zware regenbui. Tot in een bloemwinkel staan de deelnemers te schuilen. Als compensatie voor het ongemak wil Ad van der Sluys wel bloemen kopen voor z'n vrouw maar bij nader inzien ziet hij daar vanaf. Als het wat minder wordt met de regen fietsen we op bevel van Peter toch maar verder; tenslotte moeten we nog een heel eind.
 

Tweedaagse Limburg 2004_6Als ongeveer een kwartier later de zon zich weer laat zien zijn we  vlug droog en kan ook Youri zijn modieuse vuilniszak ("ik rij altijd zo") weer in z'n achterzak steken. Tijdens deze etappe zullen we bij St. Odilienberg weer nat worden en heeft Wout van de Broek te maken met twee lekke banden.
Onderweg naar de rust bij café  "Bennely"  krijgen we een zeer harde wind te verwerken. Mede hierdoor komt de groep wat gesplitst aan. Na de gebruikelijke verzorging vertrekken we een half uurtje later voor het laatste gedeelte naar Maastricht. Het zonnetje schijnt weer en vol goede moed gaan we op weg naar het "berggebied" .Op de Daalhemmerweg in Valkenburg barst het geweld los. Inmiddels goed warm gereden stuiven de betere klimmers omhoog. Maar ook in de achterhoede vinden zware gevechten plaats. Het clubgevoel van enkele klimmers komt naar voren als ze proberen de minderen bij te staan in de klim. Iedereen komt boven en uiteindelijk blijken de verschillen wel mee te vallen. Na eerst even een volgende regenbui voorbij te laten gaan wordt koers gezet naar de Dousberg waar we na ongeveer 190 km. aankomen. De gemiddelde snelheid is bijna 25 km. per uur.

Tweedaagse Limburg 2004_8

 

Persoonlijk vind ik dat er deze eerste dag goed gefietst is. Alleen wat eerder waarschuwen (en doorgeven!) zou niet slecht zijn. Ook de voorijders moeten bij al het bochtenwerk wat beter opletten bij het optrekken. Voor je het weet wordt er achterin 32 tot 35 km. per uur gereden.

 

 

Tweedaagse Limburg 2004_2Misschien wel leuk voor een kort ritje, maar dit hoort niet bij een grote toertocht.

Na een douche en een drankje ging het goedverzorgde avondeten er wel in. Na het eten werd door enkele leden nog een korte wandeling gemaakt waarna iedereen na nog een drankje (of meer) op tijd naar bed ging.


Tot slot wil ik José van Grimbergen en Frans Schoormans hartelijk danken voor het bemannen van de volgauto. Zonder jullie zijn we natuurlijk nergens!

up
StartVorige12VolgendeEinde

Onze sponsoren

Aangesloten bij